ایران در آستانه ‌جشن بزرگ هسته‌ای



رئیس جمهوری اسلا‌می ایران ابرازامیدواری کرد تا پایان امسال جشن بزرگ هسته‌ای کامل ملت ایران برپا شود .

محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در پنجمین مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع دهها خبرنگار داخلی و خارجی با اشاره باینکه امروز شرایط ما در دستیابی به‌انرژی صلح آمیز هسته ای تثبیت شده است افزود: در طول یک سال و 3 ماه از آغاز به کار دولت نهم , یکی از مهمترین موضوعات , موضوع هسته ای بود که تقریبا همه قدرتهای بزرگ برای جلوگیری از استیفای حق ما مقابل ملت ما صف آرایی کردند .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به لطف خدا و ایستادگی ملت , امروز ملت ایران دارای چرخه کامل سوخت هسته ای است افزود: زمان هم به لحاظ دیپلماسی به نفع ملت ایران در گردش است .

احمدی نژاد افزود: به رغم مخالفت برخی ها در دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته ای , اما اکنون آنها به این نتیجه رسیده اند که باید با ایران هسته ای زندگی و تعامل کنند .

رئیس جمهور گفت:ملت ایران صلح طلب و دوستدار همه ملتهاست و با منطق وفرهنگ با دیگران تعامل می کند .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ایران از پایبندترین کشورها به مقررات‌هسته ای است افزود:در این باره حاضریم با همه کشورهای جهان جز رژیم نامشروع صهیونیستی تعامل مثبت داشته باشیم .

رئیس جمهور دربخش دیگری از این نشست خبری سهام عدالت را از مهمترین راههای برقراری عدالت دانست و گفت: سهام عدالت به دنبال کم کردن فاصله هاست و بر اساس آن درآمد نفت به زندگی مردم برخواهد گشت .

آقای احمدی نژاد افزود: تاامروز 4 میلیون و 600 هزار نفر نخستین بخش از سهام عدالت را دریافت کرده‌اند .

رئیس جمهور درباره اقدامات دولت پیش از آغاز واگذاری سهام عدالت گفت:تدوین مقررات , سازماندهی ساز و کار اجرایی در سراسر کشور و تصویب آیین‌نامه ها حجم عظیمی از کار دولت را به خود اختصاص می دهد , صدها ساعت جلسات کارشناسی و تخصصی انجام شد تا بالا‌خره مجموعه ای از مقررات برای شناسایی سرمایه های دولت , قیمت گذاری و واگذاری تهیه شده است .

وی با بیان اینکه زیرساختها فراهم است افزود:از این پس کارخانجات و شرکتهای دولتی باید خود را با بورس تطبیق دهند.

رئیس جمهور کشاورزی را از پایه های اقتصاد کشور دانست و گفت:اگرملتی در بحث غذا خودکفا شود , آسیب پذیر نخواهد بود .

آقای احمدی نژاد افزود: تقویت‌بخش کشاورزی علا‌وه بر بخش اقتصادی آثار مطلوبی در جنبه های اجتماعی دارد و از بسیاری از مهاجرتهای گسترده و بالا‌رفتن هزینه زندگی در شهرها جلوگیری می کند .

وی مهمترین اقدام دولت را در این بخش خرید به هنگام محصولا‌ت کشاورزان دانست و گفت:اکنون دولت مبلغ محصولا‌ت کشاورزان را به روز پرداخت می‌کند .

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باید ویژگی های ملت را منعکس کند افزود:دولت با نشاط و با توان در حال تلا‌ش و خدمتگزاری است و نشاط دولت از نشاط ملت سرچشمه‌می گیرد.

آقای احمدی نژاد ملت را محرک , مشوق و ناظر بر اقدامات دولت دانست و گفت:دولت برخاسته‌از ملت باید انقلا‌بی باشد.

تعدادی از شبکه های مختلف جهان از جمله سی ان ان , العربیه , الجزیره و العالم نشست خبری رئیس جمهوری اسلا‌می ایران را به طور زنده پخش کردند .

يزدفردا:

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا